Ilustracja serca.

Każdy krok do zmiany złych nawyków jest tym właściwym. Jeżeli chcesz zobaczyć efekty, to dokonaj ich w każdej sferze życia. O zdrowe serce trzeba dbać każdego dnia. Dlatego też zacznij od niewielkich zmian! Oto trzy kroki, które wpłyną na zdrowie Twojego serca.

Pierwszym krokiem jest dieta. W profilaktyce chorób układu krążenia powinno się ograniczyć spożywanie nasyconych kwasów tłuszczowych (NKT), ponieważ niewłaściwa dieta, może być przyczyną wysokiego ryzyka rozwoju miażdżycy, nadciśnienia tętniczego i cukrzycy. Zwróć uwagę na to co jesz. Właściwa dieta powinna być bogata w owoce i warzywa. Włącz do diety ryby, ogranicz spożywanie mięsa. Jedz orzechy!

Drugim krokiem, są ćwiczenia. Regularne treningi sprawiają, że Twoje serce pracuje efektywniej. Podczas aktywności wzrasta czynność serca i przyspiesza przepływ krwi. Ćwiczenia fizyczne, obniżają stężenie „złego” cholesterolu we krwi.  Trening cardio, czyli ćwiczenia wytrzymałościowe, najlepiej dotleniają organizm. Ten rodzaj treningu pobudza serce do większej pracy. Do rodzajów takiego treningu zaliczamy: szybki spacer, jogging, jazdę na rowerze. To one wpływają na zdrowe serce.

Zadbaj o sen. Istotne jest to ile czasu, poświęcasz na sen. Ale też jego jakość. Żyjesz w ciągłym stresie, nadmiar obowiązków i problemy, to czynniki, które źle wpływają na organizm. Jeżeli dbasz o swoją dietę i trenujesz, to zadbaj też o właściwą regenerację organizmu. Właściwy sen zmniejsza aż o połowę ryzyko wystąpienia chorób serca.

Zmiany te poprawią pracę Twojego serca, ale też wpłyną na jakość życia. 

DIETA + ĆWICZENIA + SEN = SUKCES

Pamiętaj, że trenując w PROHAB zawsze otrzymujesz kompleksową usługę. Twój trener personalny dobiera indywidualnie ćwiczenia oraz dietę. Możesz też skorzystać z porady fizjoterapeuty.

https://www.prohab.pl

https://news.harvard.edu/gazette/