Błędy w odchudzaniu

Zobacz obraz źródłowy

Odchudzanie to zmiana, która ma wpłynąć na redukcję tkanki tłuszczowej i pozbycie się zbędnych kilogramów.

Błędy w odchudzaniu powodują, że pomimo zmiany diety i stylu życia, nie widzisz efektów, nawet po kilku tygodniach. Oto najczęstsze błędy, które popełniasz przy odchudzaniu:

RESTRYKCYJNA DIETA

Najczęściej jest tak, że wszystkiego sobie odmawiasz. Rezygnujesz ze słodyczy, fast foodów i jesz tylko sałatę. Niekiedy wystarczy znaleźć zdrowsze zamienniki tych produktów. Z jedzenia można czerpać przyjemność, także z tego zdrowego i dietetycznego.

OBSESYJNE LICZENIE KALORII

Błędem jest trzymanie się restrykcyjnej diety. Nie jest jednak łatwe wyliczenie samemu kaloryczności poszczególnych produktów. Daj sobie czas, zanim nauczysz się jedzenia intuicyjnego.

ZBYT NISKOKALORYCZNA DIETA

Jeżeli Twoja dieta będzie miała za małą ilość kcal to bardzo prawdopodobny jest tzw. efekt jojo. Mianowicie schudniesz bardzo szybko, w krótkim czasie, ale równie szybko wrócisz do poprzedniej wagi, a nawet z dodatkowymi kilogramami.

Taka dieta może skutkować:

  • niepohamowanym uczuciem głodu
  • spowolnienie metabolizmu, czyli drastyczne obniżenie ilości pożywienia w diecie, powoduje to, że organizm włączy tryb oszczędzania i będzie gromadził więcej energii. A tym samym zamiast schudnąć, przybierzesz na wadze
  • zaburzeniem cyklu miesiączkowego u kobiet
  • utratą tkanki mięśniowej.

PRZETRENOWANIE

Występuje jeżeli zapomnisz o zachowaniu równowagi między wysiłkiem fizycznym, a odpoczynkiem. Przetrenowanie objawia się na ogół dolegliwościami ze strony mięśni oraz zmęczeniem fizycznym i psychicznym. Należy prowadzić aktywny tryb życia, gdy dopiero zaczynasz przygodę z treningami i chcesz osiągnąć konkretny cel, zaufaj dobremu trenerowi.